Cecilie Waagner Falkenstrøm (DK)
Cecilie Waagner Falkenstrøm je oceňovaná umělkyně, která od roku 2016 průkopnicky využívá umělou inteligenci (včetně modelů jako LLM, GPT). Její díla byla vystavována v prestižních institucích jako Victoria and Albert Museum (V&A), Ars Electronica, Biennale Nemó, Wellcome Collection a Copenhagen Contemporary. Významně se zapsala do historie tím, že vytvořila vůbec první umělecké dílo kombinující umělou inteligenci a blockchain, které bylo umístěno ve vesmíru na palubě Mezinárodní vesmírné stanice v rámci projektu NASA. Její přínos k digitálnímu umění byl uznán významnými médii, jako jsou Forbes a New York Times. Falkenstrøm získala řadu globálních ocenění, včetně Lumen Prize for Digital Art v letech 2017 a 2021, čestného uznání Prix Ars Electronica v roce 2023 a TECHNE Award od Britské rady pro umění a humanitní vědy. Studovala výtvarné umění na University of the Arts London a Royal College of Art v Londýně.
Klíčová slova: prostředí ovládaná myslí, učení, mysl a technologie, imerzivní prostředí, hry, umělá inteligence, technologie
Odpolední blok: Téma ekosystémy her
Interaktivní a herní formáty. Hravé interakce, vyprávění příběhů a herní dynamika patří k nejsilnějším vlivům na lidskou mysl. Vstupme do impozantních rozměrů velkorozměrných instalací a ponořme se do propojení mezi kognicí, kontrolou a technologií.
Fenomén hry je (zdánlivě) odlehčenou cestou fascinace světem, řádem, chaosem a radosti z čiré hry forem, ale i poznávání. Interaktivita počítačových her či objektů podobně jako fúze monumentálních statických architektonických staveb s pohyblivým obrazem jsou cennými cestami k zásahu pozitivní energií. Hra je nejen způsob vzdělání, ale i starobylých rituálů, ve kterých vždy hrála hlavní roli dualita světla a tmy. Pohádky, příběhy, metafory, podobenství, dramatické světelné seance vedou k rovnováze živlů.