Mark H. Geary (US, UK)
Mark H. Geary je zvukový umělec a designér zážitků, který pracuje na pomezí technologie s cílem vyvinout nové a inovativní způsoby vnímání umění. Jeho práce je zakořeněna v objevování obrovského potenciálu umění zabývat se složitými tématy, vzdělávat a inspirovat ke změnám. V Google Arts & Culture Lab Mark řídí tvorbu interaktivních uměleckých děl, která umělci vyvíjejí pomocí nejmodernější technologie pro reinterpretaci klimatických dat, čímž činí složitá environmentální témata přístupnějšími. Využívaje své zkušenosti s velkými interaktivními instalacemi, jako jsou projekty virtuální reality inspirované přírodou od Marshmallow Laser Feast, Mark zkoumá, jak může technologie obohatit naše porozumění přírodnímu světu a interakci s ním. Mark se také věnuje zvukovému umění, zaměřuje se na návrh imerzivních a interaktivních poslechových prostředí prostřednictvím experimentování s metodami, jak prohloubit sluchový zážitek. Jeho rozmanité zázemí, zahrnující více než 12 let jako šéfkuchař, mu umožňuje aplikovat crossmodální koncepty, které propojují různé disciplíny, a posouvat se za hranice média k prozkoumávání transformační síly samotného zážitku.
Klíčová slova: tvůrčí projektový manažer, Google, Google Arts and Culture, Marshmallow Laser Feast, produkční manažer, kreativní vedení, experimentální hudba, spolupráce mezi přírodou, člověkem a technologií
Odpolední blok: Téma ekosystémy her
Interaktivní a herní formáty. Hravé interakce, vyprávění příběhů a herní dynamika patří k nejsilnějším vlivům na lidskou mysl. Vstupme do impozantních rozměrů velkorozměrných instalací a ponořme se do propojení mezi kognicí, kontrolou a technologií.
Fenomén hry je (zdánlivě) odlehčenou cestou fascinace světem, řádem, chaosem a radosti z čiré hry forem, ale i poznávání. Interaktivita počítačových her či objektů podobně jako fúze monumentálních statických architektonických staveb s pohyblivým obrazem jsou cennými cestami k zásahu pozitivní energií. Hra je nejen způsob vzdělání, ale i starobylých rituálů, ve kterých vždy hrála hlavní roli dualita světla a tmy. Pohádky, příběhy, metafory, podobenství, dramatické světelné seance vedou k rovnováze živlů.